İyi ki İncir Reçeli Var


Yürüyüşler iyi hoş da bazı manzaralar olmadık şeyleri tetikliyor. Misal dün.

Sabah erken saatte yürüyüşe çıktım yine. Kulağımda sevdiğim şarkılar, o çınar senin, bu erguvan benim gönlümü eyliyordum ki bir harap duvar dibinden fırlamış incir ağacı çarptı gözüme. Sonra gelsin konsun türlü anılar zihnime...

Efendime söyleyeyim Nişantaşı'nda, Suadiye'de, Bostancı'da kaldırımlarda soya soya reçellik ham incir satan Çingeneler'i mi özlemedim -ki o zümrüt yeşillerin yanında ışıl pembe reçellik gül yaprakları da satarlar ille; yoksa Foça'ya gidişlerimizde, mevsimine denk gelmişsek Aşçı Fok'un mutlaka bir kavanoz olsun bana ikram ettiği incir reçelinin kokusunu mu düşlemedim? 

Bellek hem bir mucize hem de acımasız bir kurt içimizde...

Burnumun direği sızlaya sızlaya anneme dert yandım akşam. "Bir kavanoz al çarşıdan, ne olacak?" dedi. Çarşıdan, dükkandan alma incir reçeline burun kıvırmasını bilirdim de ben, ama işte gelin görün ki gurbetlik! 

Bu öğleden önce birkaç iş için dışları çıkmışken, büyük markete uğradım. Neyse ki çocukluğumdan beri reçellerini, marmelatlarını sevdiğim markadan bulabildim. Aman çocuk gibi neşelendim! Ne iyi!

Az önce mis gibi kafeinsiz kahvemi, yanına bir yudum kaymak eklediğim iki zümrüt top incir reçeliyle yudumladım. Eskiler iyi biliyorlarmış bu işleri laf aramızda. İstanbul yeme-içme kültürünün renkli öğelerinden olan kaşık tatlıları hakikaten de damağı yormadan zevk veriyor insana. 

Bu arada hııı, evet. 
Nineler gibi kafeinsiz kahve derdine düştüm artık. 

Geçenlerde öğrendim ki kalbimde ufak bir bombe varmış. Aritmiye neden olabilirmiş ileride, fakat şimdilik arada hafif çarpıntı ile geçiştiriyoruz durumu. Bence iyi götürüyor şekerim. Hal böyle olunca da kendimi teinden, kafeinden mümkün olduğunca uzak tutuyorum şu sıralar. Elinin terazisine b.k atabileceğim bir başka şırfıntı olmadığına göre evde, kenarını kıyısnı hesaplamak da başa düşüyor.

Amaaan neyse...

Mis gibi baygın kokusuyla incir reçeli ziyadesiyle makbule geçti işte. Canıma sağlık.
Hadi bugün de böyle...




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Merhaba

Eli Penseli Kız Kardeşlerim

Yara ve Işık