Paris'te Bir Hafta


"Ne zaman giderim ki? Ya da gidebilir miyim? Gitme ihtimalim doğarsa, o zaman mı alsam?" gibi türlü yersiz soruyla oyalandım durdum. Oysa kaç senedir yazılmasını beklediğim, basıldığında da müthiş heyecanlandığım bir kitaptı.

Sonunda "Amaaan neyse ne! Ne zamansa o zaman! Ben bu kitabı alacağım" dedim ve basılmasından tam on beş ay sonra, nihayet, Paris Rehberi sevgili Ahmet Öre'nin "Paris'te Bir Hafta" adlı öyküsel gezi rehberini aldım. (Gördüğünüz gibi sadece kitap uğurlamıyorum, kitap da karşılıyorum hala!)

Her ne kadar artık Nice'te yaşayan bir İstanbul sevdalısı olsa da biz Ahmet'i on yıldan daha uzun süre aşkla yaşadığı ve bizlere de doya doya yaşattığı Paris'le özdeş sayıyoruz. Nasıl saymayalım ki? Paris'e ister ilk kez gidecek olunsun ya da tecrübeli bir turist olunsun, kıyı bucak detay detay ve güncel bilgilerle dolu 500'den fazla yazısı olan pariste.net gibi bir web sayfasını yaratması bir yana, yıllardır Paris sokaklarında yaptığı tabanvay turlarını bizlerle internet canlı yayınlarıyla paylaşması başlı başına bir olay. Üstelik çocukluğumdan aşina olduğum o yapmacık olmayan nezaketli ve saygın bir içtenliği yansıtan sohbetiyle sevgili Ahmet'in yeri bende bambaşka.

Bu yüzden Paris'te Bir Hafta'yı almakta bu kadar gecikmemi anlamlandırmakta güçlük çekiyorum. Bir yandan da "her oluş kendi zamanını bekler" düşüncesiyle, kitapla birlikte bir haftalık - Ne bir haftası? !- oldu olacak bir aylık bir Paris seyahatini de kendime çekmiş olmayı ümit ediyorum!

Hepsini değil, ama aldığım bazı yeni kitapları özel ayraçlarımdan biriyle eş görürüm bazen. O kitap ille o ayraçla okunmalıdır. İthafların en güzeline sahip Paris'te Bir Hafta'ya canım İstanbullu ayracımı yaren seçtim. Yine beş ayrı koldan okuduğum vagabond bir dönemimde, Paris'i sözcüklerle gezinmek çok iyi gelecek bana...

Benim gibi inceden Frankofil olun ya da olmayın, ama bence 'görünmez olup -dedikodu için değil- güzel çirkin fark etmeksizin Paris insanlarını uzun uzun, doya doya izleyebilmeyi' hayal eden bu zarif adamın öyküleştirdiği Paris gezi rehberiyle siz de mutlaka tanışın. 






Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Merhaba

Eli Penseli Kız Kardeşlerim

Yara ve Işık