Henüz Biten ve Henüz Başlamamış İşler


28 Kasım'dan önce Feridun'la sayısız planımızdan biri de bazı çok yakın dostlarımıza ve walkonturkey.com projemizde bize hep destek olan yakın arkadaşlarımıza birer Tamara Tamga örtüsü armağan etmekti.

Şile'den, @geleneksel_dokumalar 'dan harikulade bir keten kumaş istemiştik. Tiril tiril, kelimenin tam anlamıyla "mis" gibi bir kumaş gelmişti. Feridun bakmaya, dokunmaya doyamamıştı. 

Kendimize göre ölçüler belirleyip, beraber kesmiştik. Bir iki günde dikimi tamamlamıştım. Yavaş yavaş basmaya da başlamıştım. Dört tanesine Feridun da yardım etmişti. Hatta eline boya bulaştığını fark etmemiş; örtülerden birinde belli belirsiz de el izi kalmıştı.

Aralık'ın ikinci haftası, annem henüz bizdeyken, yarım kalmış işe yeniden başlamıştım. Çok kıymet verdiğimiz bir tanesini basarken annem yanımdaydı. Annem evine döndükten sonra, kalan üç tanesine bir türlü elim gitmiyordu. 

Hani Feridun'la tek yarım kalan işimiz de değil bu... mirassafranbolu.com da eksik kaldı örneğin. Fakat bu 27 Kasım'da bile üstünde çalıştığımız bir plan olunca... Ne bileyim? Sanki tamamladığımda onun da buradaki bağını koparacakmışım gibi bir hisse gömüldüm. Bağ dediğimiz ne ki oysa? Kim bilir?...

Bu sabah, yeter artık, dedim.
Sevmeyiz yarım iş, tamamlanmamış niyet...
Yapmaya birlikte karar verdiğimiz armağanların son üçünü birden bugün tamamladım.

Çok iyi geldi. Üstümden yük kalkmış gibi hafifledim. Asla yük değildi yaptığım şey, sadece sürüncemede kalması ağırlık vermişti. Hatta bunları bitirir bitirmez, hanidir aklımda olan bir iki şeyi de denedim. Sanırım gelecek dönemde Tamara Tamga için bazı değişiklikler yapacağım. Şimdilik sadece kafamda evirip çeviriyorum mevzuyu. Elbet onun da demi oturur.

Ne diyorduk?

İşleyen demir paslanmaz.
Yuvarlanan taş yosun tutmaz.
Âşıka Bağdat sorulmaz.
Ümit yolcusu yorulmaz.
Falan fişman...

Bugün de böyle...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Merhaba

Eli Penseli Kız Kardeşlerim

Yara ve Işık