Tasnif ve Tasfiye İşleri




Bazı şeyler fazla yakından bakınca gayet düzenli geliyor göze. Kadrajı biraz daha geniş alandan ele alınca ise kaos ortaya çıkabiliyor.

Evet. Henüz yaz tatiline çok var, ama bir kez bu kitapların toplanması gerekliliği aklıma düştü ya gece uykudan önce epey bir fasıl zihnimi meşgul edip, uyumamı güçleştirir oldu. Baktım olmayacak, şimdiden tasnif ve tasfiye faslına girişeyim dedim.

Komşu market çalışanları sağ olsunlar pırıl pırıl koliler ayırıyorlar bana. Ben de kitaplarımı ayıklamaya başladım. Benimle kalmasını istediklerim bir tarafa, bağışlayacaklarım bir tarafa... 

Son on dört senedir bu altıncı tasnif-tasfiye kitaplığımın üstünden geçen. Yüzlerce kitabı uğurladım evden. Ne yalan diyeyim, her seferinde de hafifledim.

Eskiden kendi başıma karar veriyordum neyin kalıp, neyin gideceğine. Artık biraz Ege'yi de dahil ediyorum. Dün akşam üstü başladığım bu son operasyonda arada Ege'ye sordum, böyle bir şeyi ileride okumak isteyip istemeyeceğini. Yanıtını kestiriyordum hepsinin. 
Ege "yeah... in a 20 years of time" dedi. Biliyorsunuz Ege Amerikalı :))) Yirmi yıl sonra ancak okumayı düşünebileceği kitapları bu kadar yıl bizim evde tutsak etmek artık doğru gelmiyor.

2018'in son günlerinde de bu konuyu açmıştım, belki hatırlarsınız. "On değil, beş sene önce söylense, “Hadi canım! İnsan kitaplığından vazgeçebilir mi?!” diye hayretler içinde gözlerimi açardım. Hadi saklamayayım; eni konu yargılardım bu fikri. Yargılar ve yadırgardım. Oysa insanın vazgeçmemesi gereken tek şey “kendisi” ve “yolculuğu” gibi geliyor artık…" demiştim.

Bugün de kendimle aynı fikirdeyim. Hatta belki o günkünden de radikal eşikteyim. Mesela dün gece birkaç koli roman paketledim. Ancak şimdi onları da bağışlanacaklar arasına koyma fikri ağır basıyor.

Geçtiğimiz yaz epeyce bir kitabı Safranbolu Halk Kütüphanesi'ne bağışlamıştım. Onlar da bir kadın sığınma evine göndereceklerdi kitapları. Bu yeni ayırdıklarımı ne yapacağıma henüz karar vermedim. Şimdi bir de dönüp, taşınmak üzere paketlediklerimi yeniden incelemem gerekecek.

İyi ki erken başlamışım bu işe.

Hadi neyse...

Umduğumuzdan güzel bir hafta olsun.

Günaydın!

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Merhaba

Eli Penseli Kız Kardeşlerim

Yara ve Işık